HTML

Rabbit Hole HAR1Gene

Atlantis

2012.08.31. 13:09 ElSabio

Plato's Mind Stages

Plato's Mind Stages Ignorance Illusion Vision Belief Opinion Technical Knowledge Logical Knowledge Theoretical Knowledge Experienced Knowledge The Form - The Castle

https://www.youtube.com/watch?v=0xpQ9S1G16c

https://www.youtube.com/watch?v=j2RNNObohpE

http://farm2.static.flickr.com/1430/571213459_efe4bf8be8.jpg?v=0


(Jesus' Transfiguration, Mount Tabor)

************************************** Dante A.: Isteni színjáték

A sötét erdőben Az emberélet útjának felén egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,

mivel az igaz útat nem lelém. Ó, szörnyü elbeszélni mi van ottan,

s milyen e sűrü, kúsza, vad vadon: már rágondolva reszketek legottan.

A halál sem sokkal rosszabb, tudom. De hogy megértsd a Jót, mit ott találtam,

hallanod kell, mit láttam az uton. Akkortájt olyan álmodozva jártam:

nem is tudom, hogyan kerültem arra, csak a jó útról valahogy leszálltam.

De mikor rábukkantam egy hegyaljra, hol véget ért a völgy,

mély, mint a pince, melyben felébredt lelkem aggodalma,... ...

Nézzed, hogy' indul onnan egyik ágban

.a ferde kör, mely hord minden planétát,

..hogy ne legyenek bajok a világban.

Ha nem rézsút tenné az égi sétát,

..sok égi érő lenne szinte holtan

..s vesztené el lenn minden nyomatékát.

S ha több vagy kissebb szög alatt hajoltan

..térne ki: lenn is, fenn is rés maradván

..rendjén, baj esnék a világsodorban.

Most, olvasó, veszteg maradj a padkán,

..s figyelj reá, mi áll előtted itten,

..hogy előbb víg légy, és fáradt csak aztán.

Lakomázz rajta, mit elédbe tettem:

..mert minden gondom egymagába tépte

..a roppant tárgy, melynek jegyzője lettem...

**************************************

Karinthy Frigyes: Nem mondhatom el senkinek

Előszó

Nem mondhatom el senkinek,

Elmondom hát mindenkinek

Próbáltam súgni, szájon és fülön,

Mindnyájatoknak, egyenként, külön.

A titkot, ami úgyis egyremegy

S amit nem tudhat más, csak egy meg egy.

.....Elmondom én, elmondanám,

De béna a kezem s dadog a szám.

Elmondanám, az út hová vezet,

Segítsetek hát, nyujtsatok kezet.

Emeljetek fel, szólni, látni, élni,

Itt lent a porban nem tudok beszélni.

A csörgőt eldobtam és nincs harangom,

Itt lent a porban rossz a hangom.

Egy láb mellemre lépett, eltaposta,

Emeljetek fel a magosba.

Egy szószéket a sok közül kibérlek,

Engedjetek fel lépcsőjére, kérlek.

Még nem tudom, mit mondok majd, nem én,

De úgy sejtem, örömhírt hoztam én.

Örömhírt, jó hírt, titkot és szivárványt

Nektek, kiket szerettem,

Állván tátott szemmel,csodára várván.

 

 

 -link-

 Ismeritek azt a mondást: "Nem, ez neked alma!"

 -link- 

Igyekezz az égbolt zááár!

 -link- 

Pszichológia mellett érdemes metafizikával és filozófiával is foglalkozni. Hasznos.

(Az alexandriai könyvtár nem véletlenül égett le.)

komment

Címkék: Plato


A bejegyzés trackback címe:

https://rabbithole.blog.hu/api/trackback/id/tr614743834
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása