HTML

Rabbit Hole HAR1Gene

Atlantis

2012.08.31. 13:43 ElSabio

A sötét erdőben

Isteni színjáték

Az emberélet útjának felén egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,

mivel az igaz útat nem lelém.

Ó, szörnyü elbeszélni mi van ottan,

s milyen e sűrü, kúsza, vad vadon:

már rágondolva reszketek legottan.

A halál sem sokkal rosszabb, tudom.

De hogy megértsd a Jót, mit ott találtam,

hallanod kell, mit láttam az uton.

Akkortájt olyan álmodozva jártam: nem is tudom,

hogyan kerültem arra, csak a jó útról valahogy leszálltam.

De mikor rábukkantam egy hegyaljra,

hol véget ért a völgy, mély, mint a pince,

melyben felébredt lelkem aggodalma,...

... Nézzed, hogy' indul onnan egyik ágban .

.a ferde kör, mely hord minden planétát,

..hogy ne legyenek bajok a világban.

Ha nem rézsút tenné az égi sétát,

..sok égi érő lenne szinte holtan

.s vesztené el lenn minden nyomatékát.

S ha több vagy kissebb szög alatt hajoltan

..térne ki: lenn is, fenn is rés maradván .

.rendjén, baj esnék a világsodorban.

Most, olvasó, veszteg maradj a padkán,

..s figyelj reá, mi áll előtted itten,

..hogy előbb víg légy, és fáradt csak aztán.

Lakomázz rajta, mit elédbe tettem:

..mert minden gondom egymagába tépte

..a roppant tárgy, melynek jegyzője lettem...

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rabbithole.blog.hu/api/trackback/id/tr524743900
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása